close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מאתרים אדריכל מומחה לרישוי עסקים

מערכת שורשטז תשרי, תשפ15/10/2019

לפעמים צריך בעל מקצוע עם התמחות מיוחדת, כמו אדריכל שיכול לעזור להשיג רשיונות. איך עושים את זה?

תגיות:
אם אנחנו נדרשים למצוא בעל מקצוע בתחום מסוים, אז סביר להניח שאנחנו נקליד את שם התחום בגוגל ומיד תעלה מולנו רשימה של בעלי מקצוע בתחום, מהם נוכל לבחור מישהו שמתאים לנו, בין אם זה מבחינת ניסיון, מקצועיות, עלויות, זמינות או על פי פרמטרים אחרים שאנחנו קובעים.

אך יש מקרים בהם זה לא מספיק לחפש בגוגל, אנחנו צריכים משהו מעבר לכך. למשל, אם אנחנו נדרשים לשירותיו של אדריכל לרישוי עסקים, הרי שזה לא מספיק רק לחפש בגוגל, אנחנו צריכים לוודא באופן ספציפי, שאכן מדובר בבעל מקצוע בתחום שמתמחה בכל הנושא של רישוי עסקים.

לפני שנסביר כיצד מאתרים
ובוחרים אדריכלים שמומחים לרישוי עסקים, חשוב להבין מה זה אומר בעצם. מה ההבדל בין אדריכל "רגיל" לאדריכל שמתמחה בתחום זה.

בניגוד למה שהרבה אנשים נוטים לחשוב, אדריכלית או אדריכל שמתמחים ברישוי עסקים, אינם עוסקים רק בצד של תכנון ועיצוב העסק, הם לא עוסקים רק בחתימה על מסמכים אלא בהרבה מעבר לזה. הם עוסקים בהיבטים שונים שקשורים לתחום העיסוק של העסק, בין אם זה מבחינת התכנון וההקמה, ובין אם זה אל מול הרשויות השונות.

כך למשל, אדריכל שמומחה ברישוי עסקים מתעסק בכל מה שקשור להיבטים של כיבוי אש, נגישות, איכות סביבה, היבטים בריאותיים של המקום, ועוד. כל דבר שקשור כך או אחרת לתחום העסק ומחייב בקרה ובדיקה, מחייב רישום מיוחד וקבלת אישור מצד הרשויות, אזי שהאדריכל מתעסק בו מהצד שלו, מהיבטים מסוימים. המטרה היא להכשיר את העסק על מנת שיוכל לפעול בצורה תקינה על פי החוק וכן לחסוך בעלויות שונות שעלולות להיווצר, אלמלא מתבצע תהליך נכון של תכנון, הקמה ורישוי העסק.

כיצד מאתרים אדריכלים בתחום
על מנת לאתר אדריכלים שמתמחים ברישוי עסקים, אנחנו יכולים לפעול בכמה מישורים-
ראשית, אנחנו יכולים לפעול התאחדות האדריכלים, שם אפשר למצוא את כל האדריכלים שרשומים בישראל, דרכם אפשר להגיע גם אל מומחים בתחום הרישוי. כמובן שנוכל לוודא האם הרישיון שלהם בתוקף והאם אנחנו יכולים להשתמש בשירותיהם.

שנית, אנחנו יכולים לעשות את זה דרך משרדי אדריכלים שונים, פשוט לברר אצלם האם יש להם אישור לעסוק בתחום של רישוי והאם הם יכולים לעשות בשבילנו את מה שנדרש בתחום. מן הסתם, אנחנו נעדיף לעבוד עם אדריכלים שיש להם אפשרות לספק לנו שירות בכל מה שקשור להליכי הרישוי.

שלישית, אנחנו כן יכולים להשתמש בגוגל וברשתות חברתיות, פרסומים של אדריכלים ועוד. אך סביר להניח שזה ידרוש מאיתנו יותר זמן ונצטרך לבסס את המידע והנתונים שאנחנו מקבלים, לאמת אותם, בשביל לדעת האם מדובר בבעלי מקצוע שמתאימים לנו, מתאימים לצרכים ולמה שאנחנו מחפשים על מנת שנוכל לבצע רישום של העסק, כמה שיותר מהר ובצורה יעילה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה